Autenta DMT Agencja — dizajn marketing technologia

Efektywność działań na Facebooku. Ile wart jest fan?

Październik 16, 2011 8:24 am

Syncapse przeprowadziło badania, które wskazują, że o $72 wydaję więcej na produkty danej marki fan w porównaniu do klientów nie utożsamiających się z daną marką na Facebooku. O 28% wzrasta prawdopodobieństwo ponowienia zakupów w przypadku fana marki w przeciwieństwie do nie-fana. Ponadto o 41% jest bardziej prawdopodobne, że fani zarekomendują swoim przyjaciołom lubianą markę, niż nie-fani. 68% fanów na Facebooku wskazuje, że są bardziej skłonni polecić dany produkt, niż jest w przypadku nie-fanów., a średnia wartość fana na Facebooku wynosi ponad $136

W jednym z poprzednich wpisów analizowaliśmy 4 bohaterów marki na Facebooku. W szybkim tempie te postacie zdobyły tysiące zwolenników, a fani analizowanych marek spożywczych bardzo aktywnie odpowiadali na propozycje marketingowej interakcji. Rekordowe ilości polubień wpisów w przypadku profilu Małego Głoda przekraczyły 1,5 tys.

Jak pokazały badania Millword Brown tylko sama kampania Danio „Wielka inwazja Małego Głoda”, której osią były działania na Facebooku, spowodowała znaczący wzrost konsumpcji nawet o 7% oraz poprawę opinii o marce o 15%. Co najważniejsze efektem działań jest także głęboka więź emocjonalna łącząca fanów z marką. Drevny Kocur może się poszczycić 103 mln wyświetleniami reklamy w portalu Facebook, niemal 40 tys. fanów oraz ponad 500 tys. wyświetleń filmów wirusowych. (stan na dzień 15.09.2010)

Mały Głód Drevny Kocur Chupa Chuck Salty
Liczba fanów 234693 38758 50948 10927
Średnia liczba polubień pod pojedynczym postem 262 32 68 19
Średnia liczba komentarzy pod pojedynczym postem 92 63 21 11
Polubienia/Liczba fanów 0,00112 0,00084 0,00133 0,00177
Komentarze/Liczba fanów 0,00039 0,00162 0,00041 0,00103